San Francisco

1 oktober 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gistermorgen op tijd opgestaan om ons laatste stuk van de route te rijden. Rond 10.00 uur waren we bij Cruise America. Een taxi heeft ons vervolgens naar onze airbnb gebracht. Zeker 40 minuten rijden. Spullen in de garage neergezet en heeft bus 8 ons naar Fishermans Wharf gebracht. Eerst pier 39 bekeken en de wel bekende sealions. Daarna daar nog wat rondgelopen. Jammer genoeg was het vrij windering. Dus zijn we rond 18.00 uur met de bus teruggereden. Vanmorgen op tijd opgestaan. Moesten bus 8 van 7.45 uur halen. De bus bracht ons vlakbij pier 33. Het vertrekpunt van de boot naar Alcatraz Island. We hadden tickets voor de overtocht van 9.10 uur. We waren er mooi op tijd. En een prachtig zonnetje vergezelde ons. Op het eiland hebben we eerst de buitenroute gelopen en daarna zijn we de guide tour gaan doen. Allemaal met koptelefoon op en een nederlands gesproken gids. Ideaal. De informatie ging over het ontstaan van Alcatraz. Over de inmates, de bekende gevangenen zoals Al Capone en de birdman en de paar gelukte ontsnappingen. Tevens kon je met eigen ogen aanschouwen hoe de celblokken er uitzagen. Heel interessant om dit te horen. Rond 12.30 uur hadden we de boot terug naar pier 33. Nog even wat rondgesjokt, wat gedronken en toen met de bus terug naar de stop Market/5th street. Daar zijn we uitgestapt voor de shoppingmall. Een warenhuis met wel 8 verdiepingen. Ongelooflijk. Daarna nog een stuk van de winkelstraat gelopen en meteen daar in die buurt gegeten. De bus terug was illegaal. Maar niemand die dat controleerde. Die bus is zo ontzettend druk. We leken op sardientjes in een blik. But we have made it! Morgen onze laatste dag van de vakantie. Maandagmorgen in aller vroegte vertrekken we weer naar Nederland. Daar zullen we rond 7.30 uur landen. Ik hoop dat julie hebben genoten van de reisverhalen en -foto's van onze rondtrip door de USA. Wellicht tot een volgende keer.

1. Krulleke:
    ja was prachtig!!!!
    maar wat gaat het vlug voorbij, zelfs voor mij!!
    groetjes en een hele goeie terugreis
  2. Femke:
    2 oktober 2016
    Wat een prachtige reis! Geniet van jullie laatste vakantiedag en tot volgende week!!
  3. Irene:
    2 oktober 2016
    Jammer dat het weer voorbij is,wij hebben van deze reis ook meegenoten!Ik wens jullie een fijne reis toe en tot gauw!Liefs
  4. Annemarie:
    2 oktober 2016
    Was leuk om op deze manier een stukje met jullie mee te reizen en van de adembenemende foto's !!
    Geniet van jullie dag en alvast een goede terugreis! Groetjes :))
  5. Renske:
    2 oktober 2016
    Geweldige verhalen en geweldige foto's. Maar ben wel ontzettend blij als ik dinsdag avond levy weer zie hihi.
  6. Cynthia:
    2 oktober 2016
    Ook ik vond jullie reis verhalen super leuk. Heb wel een beetje beeld gekregen van wat jullie zagen en deden.
    Wens jullie een voorspoedige terug reis toe xx